Engels Duits Portugees (Braziliaans) Italiaans Frans Spaans Deens Zweeds Nederlands Noors Grieks Pools Russisch Turks
Chinees (vereenvoudigd) Chinees (traditioneel) Japans Koreaans
Welkom bij Logitech Webcam Software (LWS) 1.0
Hieronder staan een aantal tips die u kunnen helpen bij het aanpakken van onverwachte problemen:
INHOUDSOPGAVE VAN LEESMIJ
- KWESTIES MET HET BESTURINGSSYSTEEM
- SYSTEEMKWESTIES
- VIDEO-EFFECTEN
- CAMERAONDERSTEUNING
- PROBLEMEN OPLOSSEN
- SOFTWAREKWESTIES MET BELLEN MET BEELD
- OVERIGE KWESTIES
- LOGITECH® VIDTM
- VOOR MEER INFORMATIE
KWESTIES MET HET BESTURINGSSYSTEEM
- Het wordt altijd aangeraden om de nieuwste en beste servicepacks te installeren op het Windows-besturingssysteem dat u uitvoert (bijv. XP 32 SP3, XP 64 SP2, Vista 32 SP1 en Vista 64 SP1). Deze LWS-release biedt ook toepassingsondersteuning op bètaniveau voor de Bèta-release van Windows 7. De technische support van Logitech kan problemen met Windows 7 pas oplossen wanneer dit nieuwe besturingssysteem officieel is uitgegeven en aan het publiek beschikbaar is gesteld.
- UVC-compatibele camera's kunnen video streamen zonder Logitech-stuurprogramma's. Voor een betere ervaring en een uitgebreidere reeks functies is het echter raadzaam de Logitech-stuurprogramma's te installeren. Deze verbeteringen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, extra ondersteunde resoluties, RightLight- en RightSound-technologie en verschillende video-effecten.
- Wanneer de camera met een niet-ondersteund besturingssysteem wordt gebruikt, moet de camera UVC-compatibel zijn. Het niet-ondersteunde besturingssysteem moet UVC-stuurprogramma's ondersteunen. De Logitech Vision Pro is speciaal ontworpen met UVC-gebruik op de Apple Mac OS in gedachte, zonder dat de functionaliteit gehinderd of beperkt wordt. Andere UVC-camera's zijn compatibel in een dergelijke omgeving, maar de melding van de beperkte functiereeks blijft van kracht.
- Als Windows Installer 3.1 (KB893803) niet is geïnstalleerd op het systeem dat Windows XP uitvoert, zal de software dit installeren voordat de installatie wordt voortgezet.
- Installatie is alleen mogelijk wanneer u beheerdersrechten hebt.
SYSTEEMKWESTIES
- Raadpleeg http://support.microsoft.com/kb/953228 om een potentieel probleem met CPU-gebruik onder bepaalde omstandigheden met Windows Vista te verbeteren.
- AMD-processoren gebruiken minder CPU dan een vergelijkbare Intel-processor.
- Het CPU-gebruik kan een probleem vormen met systemen die niet aan de aanbevolen specificaties voldoen. Er kunnen ook problemen ontstaan met de waarneming van framesnelheid en/of een vermindering van de beeldkwaliteit wanneer een video in samenwerking met een toepassing voor bellen met beeld wordt gebruikt. Dit is normaal gesproken het gevolg van een niet-optimale overdrachtssnelheid van het netwerk (bandbreedte - data uploaden).
- In gevallen waarbij streaming video in donkere, onverwachte, of meervoudig weergegeven beelden resulteert, dient u hardwareversnelling uit te schakelen. Dit kan bereikt worden door DXDIAG uit te voeren, en DirectDraw-versnelling uit te schakelen. De optie en de knop om deze functie in of uit te schakelen bevinden zich op het tabblad Weergave
- Zorg ervoor dat u de recentste stuurprogramma's voor uw video- en geluidskaart hebt geïnstalleerd om eventuele problemen met video- of geluidscompatibiliteit te voorkomen.
- In de situaties die op een installatie volgen, kan zich een timingprobleem voordoen waarbij de LWS-toepassing de camera niet heeft herkend. In veel gevallen zal een van de volgende benaderingen het probleem verhelpen:
- de camera van de USB-poort ontkoppelen en vervolgens op dezelfde poort aansluiten
- de camera van de USB-poort ontkoppelen en vervolgens opnieuw op een andere poort aansluiten
- Sluit de LWS-toepassing af en start deze vervolgens opnieuw. Dit betekent ook dat u de toepassing via het systeemvak moet sluiten.
- Het is ook raadzaam om een ondersteunde High Speed (USB 2.0)-poort te gebruiken. Deze camera's streamen en functioneren zoals verwacht; met Full Speed-poorten (USB 1.1) is er echter wel sprake van een verminderde beeldkwaliteit en framesnelheid. Dit kan alleen verholpen worden door verbinding te maken met een High Speed-poort.
- Wanneer er verbinding gemaakt wordt met USB-hubs, kan er sprake zijn van verminderde kwaliteit, maar dit kan ook veroorzaakt worden door de kabellengte en de beschikbare stroomtoevoer naar de hub (bijv. met eigen stroomvoorziening of niet). Als een USB-hub noodzakelijk is, zorg er dan voor dat deze volledig van stroom voorzien is.
- Logitech Software wordt mogelijk niet officieel herkend door alle softwareoplossingen voor virusbeveiliging. In gevallen waarbij de antivirussoftware Logitech-onderdelen markeert tijdens de installatie, wordt een van de volgende twee benaderingen aangeraden:
- Wanneer u de waarschuwingen in de dialoogvensters van de antivirussoftware beantwoordt, kunnen de Logitech-onderdelen geïnstalleerd worden. Verhinder de installatie van de componenten niet.
- Stop de installatie en schakel vervolgens de antivirussoftware uit voordat u met de installatie verdergaat.
VIDEO-EFFECTEN
- Er moet een filter aan de ondersteunde toepassing gekoppeld zijn, om Video-effecten te kunnen gebruiken. In gevallen waarbij Video-effecten niet ondersteund worden met een gewenste toepassingen, wordt er een algemene foutmelding weergegeven. Teneinde dit probleem op te lossen, gaat u naar het paneel met webcaminstellingen in de softwaretoepassing en selecteert u de tab Toepassingsvoorkeuren. Vanhieruit kunt u uw toepassing toevoegen aan de lijst met ondersteunde video-effecten door de instellingsoptie voor de toepassingsondersteuning van Video-effecten te selecteren. Als het probleem zich blijft voordoen na het inschakelen van de toepassing, neem dan contact op met ondersteuning.
- Niet alle camera's ondersteunen dezelfde Video-effecten. Als er een vraag is met betrekking tot de ondersteunde Video-effecten voor een bepaalde camera, raadpleeg dan de Logitech Support-website voor meer informatie.
CAMERAONDERSTEUNING
- Als u van een oudere release opwaardeert, ziet u misschien twee stuurprogrammapakketten. In veel gevallen behoudt het oude stuurprogrammapakket de stuurprogramma's van de vorige release om ervoor te zorgen dat de camera enigszins blijft functioneren als de upgrade resulteert in het vervallen van de cameraondersteuning.
- Deze laatste release ondersteunt niet alle camera's. Deze release wordt alleen aanbevolen voor de volgende camera's. De verwijzing naar de PID (Product-id), kan op de pagina Eigenschappen van stuurprogramma's worden opgegeven.
- PID_0802.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Webcam 200)"
- PID_0804.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Webcam 250)"
- PID_0805.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Webcam 300)"
- PID_0807.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Webcam 500)"
- PID_0808.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Webcam 600)"
- PID_0809.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Webcam Pro 9000)"
- PID_080A.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Webcam 905)"
- PID_08C9.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Ultra Vision)"
- PID_08CA.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Fusion)"
- PID_08CB.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Notebooks Pro)"
- PID_08CC.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Orbit/Sphere MP)"
- PID_08CE.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Pro 5000)"
- PID_09C1.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Notebooks Deluxe)"
- PID_09C2.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Communicate STX)"
- PID_0990.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Pro 9000)"
- PID_0991.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Pro for Notebooks)"
- PID_0992.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Communicate Deluxe)"
- PID_0994.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Orbit/Sphere AF)"
- PID_09A1.DeviceDesc="Logitech USB Camera (QuickCam S5500)"
- PID_09A2.DeviceDesc="Logitech USB Camera (QuickCam S7500)"
- PID_09A4.DeviceDesc="Logitech USB Camera (QuickCam E3500)"
- PID_089D.DeviceDesc="Logitech USB Camera (QuickCam E2500)"
- PID_08AF.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Easy/Cool)"
- PID_08D7.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Communicate STX)"
- PID_08D8.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Notebooks Deluxe)"
- PID_08D9.DeviceDesc="Logitech USB Camera (IM/Connect)"
- PID_08DA.DeviceDesc="Logitech USB Camera (QuickCam)"
- PID_08DD.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Notebooks)"
- PID_092D.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Express/Go)"
- PID_092E.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Chat)"
- PID_092F.DeviceDesc="Logitech USB Camera (Express/Go)"
PROBLEMEN OPLOSSEN
- Bezoek de technische ondersteuningspagina's van Logitech online voor hulp bij eventuele problemen en/of vragen. U kunt ook de Logitech-forums bezoeken om een antwoord te vinden op uw vraag.
- Wanneer er zich een probleem voordoet en gegevensverzameling vereist is, raadpleeg dan de aangeboden Diagnostische tool. Zoek het Webcam-pictogram in het systeemvak en rechtsklik er vervolgens op. Selecteer de optie Diagnostische Tool en selecteer de optie Opslaan als indien nodig.
- Video streamen is alleen mogelijk via één toepassing per keer. Wanneer u probeert video te streamen en de video streamt al met een andere toepassing, zal het streamen met de onderliggende toepassing mislukken. De gebruiker ontvangt een melding dat de camera al in gebruik is. Bekijk het proces in uitvoering en sluit de streamingtoepassing. In veel gevallen komt het probleem voort uit het gebruiken van een toepassing voor bellen met beeld wanneer een andere videoclient in gebruik is of LWS aan het streamen is.
- In sommige gevallen kan het opnemen van een video resulteren in een algmene fout. Dit is meestal te wijten aan een probleem met de schijfruimte of de microfoon. Aparte test en verificatie van het audio-apparaat wordt aanbevolen.
SOFTWAREKWESTIES VOOR BELLEN MET BEELD
- In gevallen waarbij zich problemen voordoen bij het installeren of gebruiken van een bepaalde toepassing voor bellen met beeld, is het raadzaam direct contact met hen op te nemen voor hulp bij de installatie. U kunt ook onze Veelgestelde vragen raadplegen op onze technische ondersteuningspagina om u te helpen veelvoorkomende installatieproblemen op te lossen als er een bepaalde toepassing voor bellen met beeld gebruikt wordt.
OVERIGE KWESTIES
- Bij camera's die autofocus ondersteunen, kan de autofocus soms doorgaan met aanpassen wanneer het focusgebied volledig stil blijft staan.
- De e-mailfunctie met LWS is afhankelijk van MAPI-compatibiliteit (Windows Messaging API) met de onderliggende MAPI-client. Als de gewenste e-mailclient niet MAPI-compatibel is, wordt de gewenste foto niet aan de e-mail gekoppeld. Veel internetgebaseerde e-mailclients zijn niet MAPI-gebaseerd.
- Wanneer verschillende videoclients samen met video-effecten worden gebruikt, kunnen trage verbindingen die door de bandbreedte van het netwerk of specifieke beperking van de IM-client veroorzaakt worden, tot een bijzonder statische (ongeanimeerde) ervaring leiden.
- Voor sommige clients moeten de video-effecten tweemaal ingeschakeld worden. De eerste poging mislukt dan, maar alle volgende pogingen zullen slagen.
- Druk op de -toets om de beschikbare sneltoetsondersteuning binnen de toepassing weer te geven. Wanneer de -toets is ingedrukt, worden de beschikbare ondersteunde sneltoetsen geïdentificeerd.
LOGITECH VID
Voor alle vragen over Logitech Vid gaat u naar: http://www.logitech.com
VOOR MEER INFORMATIE
Extra informatie over probleemoplossing, de nieuwste software en hoe u contact met ons kunt opnemen, vindt u op de Logitech-website:
Website: http://www.logitech.com
FTP-site: ftp://ftp.logitech.com/pub
Logitech Inc.
6505 Kaiser Drive
Fremont, CA 94555-3615
(800) 231-7717 Verkoop en informatiecentrum
(702) 269-3457 Technische ondersteuning
Logitech Europe S.A.
Z.I. Moulin du Choc D
CH - 1122 Romanel-sur-Morges
Zwitserland
+41 (0)22-761 40 24 (Engels) - Productinformatie (infoline)
+41 (0)22-761 40 25 (Engels) - Technische hulp (hotline)
Alle Europese adressen en telefoonnummers van de technische ondersteuning staan in de handleiding.
© 2009 Logitech Inc. Alle rechten voorbehouden. Logitech, het Logitech-logo en productnamen die hierin vermeld worden, zijn de gedeponeerde handelsmerken van Logitech. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.